SLIDE RABLACuantumul primei de casare este de 6.500 lei, la care se adaugă câte un eco-bonus în valoare de 1.500 lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate, pentru fiecare dintre următoarele caracteristici.

Proprietarul beneficiază de prima de casare la achiziţionarea unui autovehiculul nou în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, sub rezerva îndeplinirii condiţiilor şi respectării termenelor prevăzute în cuprinsul  ghidul de finantare.

Proprietarul poate achiziţiona mai multe autovehicule noi în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate, beneficiind astfel, în mod corespunzător, de mai multe prime de casare.

Documente necesare obtinerii certificatului de distrugere persoane fizice:

a) actul proprietarului care atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în original şi în copie certificată „conform cu originalul”;

b) certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie certificata”conform cu originalul”,  eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat;

c) cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie certificata „conform cu originalul”;

d) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în termen de valabilitate la data prezentării la producătorul validat, în original; din acesta trebuie să rezulte că autovehiculul uzat care face obiectul casării se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local; după caz, se prezintă şi certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana căreia i-a fost cedat dreptul de beneficiu asupra primei de casare;

Documente necesare obtinerii certificatului de distrugere persoane juridice:

a) certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie certificata”conform cu originalul”,  eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat;

b) cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie certificata „conform cu originalul”;

c) certificatul de inregistrare fiscala a societatii in copie certificata „conform cu originalul”;

d) actul de proprietate a persoanei desemnate /imputernicite sa semneze documentele de radiere , care atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în original şi în copie certificată „conform cu originalul”;

e) imputernicirea persoanei desemnate sa semneze documentele de radiere, in original;

f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în termen de valabilitate la data prezentării la producătorul validat, în original; din acesta trebuie să rezulte că autovehiculul uzat care face obiectul casării se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local; după caz, se prezintă şi certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana căreia i-a fost cedat dreptul de beneficiu asupra primei de casare;

STIRI:

 * Schimbari majore la programul Rabla anuntate de ministrul Mediului, Cristiana Pasca – Palmer: Intra si masinile electrice. Plus: In Romania se taie ilegal 8,8 milioane metri cubi de lemn in fiecare an

Cristiana Pasca - Palmer

Cristiana Pasca – Palmer

Foto: Hotnews

Anul acesta am putea avea un program „Rabla Plus”, ce va include atat masinile traditionale cat si masinile electrice, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Guvernul va lua joi o decizie in acest sens. In ceea ce priveste poluarea din Bucuresti, statiile de monitorizare a calitatii aerului vor fi functionale pana la finalul anului, iar Hotararea de Guvern prin care Delta Bucurestiului va deveni parc natural va fi gata la finalul lunii martie-inceputul lunii aprilie, spune ministrul. O veste buna este ca Brasovul ar putea iesi din infringement, declansat pe poluarea cu praf. In ceea ce priveste padurile, 8,8 milioane de metri cubi pe an care se taie ilegal, sustine ministrul Mediului.

*Statul vrea să încurajeze achiziţia de autoturisme noi în cadrul programului Prima Maşină, prin acceptarea primei de casare din Programul Rabla pentru achitarea avansului minim de 5% din preţul de achiziţie al maşinii noi, potrivit unui proiect de hotărâre a Guvernului.

„În ceea ce priveşte creşterea atractivităţii Programului, se propune cumularea beneficiilor oferite în cadrul Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi cu cele din Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, în sensul acceptării primei de casare acordate în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, pentru justificarea achitării avansului minim obligatoriu de 5% din preţul de achiziţie prevăzut prin legislaţia aferentă Programului Prima Maşină”, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru completarea Normelor de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, cu modificările şi completările ulterioare, propune pentru acest an un plafon al garanţiilor care pot fi emise de 100 de milioane de lei din diferenţa neutilizată din plafonul alocat pentru anul 2015, care a fost de 350 milioane de lei.

Pentru nivelul plafonului, s-au luat în considerare evoluţia programului şi aspectele relevate de implementarea acestuia, precum şi a gradului redus de utilizare a plafonului în cursul anului trecut.

„Din cauza timpului mai îndelungat de care au avut nevoie finanţatorii parteneri pentru a-şi definitiva şi aproba normele interne de creditare, precum şi a perioadei scurte avută la dispoziţie pentru promovarea facilităţilor oferite prin Program în rândul potenţialilor beneficiari, a fost înregistrată o întârziere în demararea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, implicit o utilizare în proporţie foarte redusă a plafonului aprobat pentru anul 2015, condiţiile de creditare ale acestuia fiind foarte apropiate de cele ale pieţei financiare. Astfel, până la data de 30.11.2015, au fost acordate 187 de garanţii în valoare totală de 3,125 milioane de lei”, precizează Finanţele.

Totodată, s-a avut în vedere şi minimizarea costurilor la beneficiar, prin stabilirea unui nivel maximal al dobânzii aferente creditelor acordate în cadrul Programului, de ROBOR la 6 luni, plus o marjă de maximum 3% pe an.

Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi prevede că persoanele fizice pot achiziţiona un singur autoturism nou al cărui preţ de achiziţie să nu depăşească suma de 50.000 de lei.

Statul încurajează astfel achiziţia de autovehicule situate în palierele joase de preţ sau maşinile puţin poluante cu litraj mic şi consum redus de combustibil.

Pentru a putea cumpăra un autoturism în cadrul programului guvernamental prin credit garantat de stat, o persoană trebuie să aibă minim 18 ani la data solicitării şi să dispună de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie a autoturismului nou.

Maşina trebuie să fie produsă în spaţiul intracomunitar sau provenită din import, să îndeplinească cel puţin cerinţele minime ale standardului EURO 5 şi să fie achiziţionată de la persoane juridice care au ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor, la un preţ de maxim 50.000 de lei, la care se adaugă TVA, după caz.

Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată, iar beneficiarul se obligă să asigure autoturismul printr-o poliţă de asigurare de tip CASCO.